Jumaat, 7 September 2012

aku ingat lagi mase kenduri kawin kat umah mak lang aku...mak su aku sebok telefon aku...tanyer bile nak datang...aku nak pergi umah mak lang aku mase tu waktu malam lepas sembahyang mahgrib...dalam perjalanan nak pergi umah mak lang...aku asyik cakap dia tak ada...mase nak dekat2 sampai hati aku asyik bedebar-debar macam orang nak ambik keputusan ujian pulak...bile dah sampai tu...aku rase macam tak nak keluar dari kerete rasenyer kalau aku tak nak keluar dari kereta baik aku tak payah datang...jadi aku terpaksa tarik nafas panjang2...dengan pelahan2 aku lepas akunyer nafas...mase aku masok umah dia...dia tak ada...aku fikir dia dah balik kuantan dengan leganyer aku pon masukla dengan tenang...time nak duduk kat kerusi...dia pulak muncul...aku rase macam nak jerit je...apekan daye...sebab aku kat umah dia jadi aku jerit dalam hati sahaja...mule2 memangla segan...bile besok time nak siap2kan barang pengatin dengan tibe2 je dia bergurau dengan aku...aku pon pelik...mase jumpe dia kat johor x lak guarau gan aku...time kat umah dia...kemain lagi...yang paling best time kenduri aku gan dia kat bahagian meja nyambut tetamu...mase tu aku jaga beg mak lang aku yang dia ni lak tengah kemas beg yang nak bagi kat orang ni...mase ni la aku gan dia ambik telefon masing2 masuk kat dalam beg tu...aku gan dia tergelak-gelak...tapi nasib baik kite orang keluarkan balik telefon tu kalau tak...untung orang yang dapat tu...pas tu dia duduk kat sebelah sampai nak berjoget-joget...tapi aku elak sebab dah terlampau segan...aku ingat mase adik perempuan dia bawak teman lelaki datang kenduri...abang dia pandang macam singa tengah lapar...aku pon tanye la dia " ko terima ke lelaki tu jadi adik ipar ko"...tapi dia tak jawab akunye soalan cume dia anggok kepala dia sambil pandang lelaki tu...muke dengan garang sambil anggok kepala...mak lang aku tak berkenan dengan budak lelaki tu...tak tau la dia terima ke tak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan